Wyjazdy

05 lutego 2020 r.

Uczniowie naszej szkoły w firmie Amazon

Amazon udostępnia swoje wnętrza zwiedzającym w celach promocyjnych. Dla klas siódmych i ósmych była to okazja do zaznajomienia się ze specyfiką pracy tej firmy.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy od krótkiego wykładu na temat podstawowych informacji o firmie, trasie zwiedzania oraz obowiązujących zasadach. Otrzymaliśmy mikroporyty oraz specjalne kamizelki.
Wycieczkę rozpoczęliśmy od pierwszego działu, w którym odbierane są kartony z towarem przewożonym do firmy. Pracownicy przy przesuwnych taśmach skanują je i pakują do czarnych pojemników, które docierają na pozostałe poziomy hal magazynowych. Następnie udaliśmy się na wyższy poziom, na którym pracownicy rozkładają towar na regały, które po hali przewożone są przez roboty. Niezwykłe wrażenie zrobił na nas  ich precyzyjny, bezkolizyjny ruch. Te same roboty podjeżdżają do stanowisk, przy których pracują pracownicy kompletujący zamówienia. Kolejny dział to pakowanie do kartonów. Tę czynność również wykonują pracownicy. Dalej przesyłki jadąc na taśmie otrzymują automatyczne wygenerowane naklejki z adresem. Następnie załadowane na ciężarówki ruszają w świat.
Wszystko tu odbywa się niezwykle precyzyjnie, zgodnie z zasadami ergonomii. Nic nie dzieje się przypadkowo.
Amazon w Kołbaskowie to:

  • 160 000 m2 – powierzchni hal magazynowych (to powierzchnia kilkunastu boisk piłkarskich)
  • 3000 – zatrudnionych pracowników
  • 3200 – robotów wspomagających pracę ludzi
  • 35 km długości wszystkich taśm, które transportują pojemniki w odpowiednie miejsca.

Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się strefa wypoczynku przeznaczona dla pracowników, w której można pograć w gry komputerowe, rozmasować zmęczone ciało na specjalnym fotelu, czy po prostu odpocząć, zrelaksować się.

 

14 listopada 20219r.

Wycieczka do fabryki bombek

Klasy IVa, VIIa i VIIb wybrały się na wycieczkę do Fabryki Bombek Glass Color w Koszalinie. W trakcie zwiedzania fabryki poznaliśmy procesy tworzenia bombek. Mieliśmy możliwość z bliska przyjrzeć się kolejnym etapom produkcji ozdób choinkowych: dmuchaniu szkła, srebrzeniu, lakierowaniu i dekorowaniu. Dzieci miały okazję zapoznać się  z tradycyjną, ręczną produkcją tych najbardziej znanych ozdób choinkowych. Wszystkie ozdoby produkowane są przez osoby o dużych zdolnościach manualnych. Uczniowie wzięli udział w warsztatach, w których samodzielnie ozdabiali bombki. Odwiedziliśmy również sklep firmowy, gdzie była możliwość zakupu niepowtarzalnych ozdób. Na koniec wycieczki, każdy z uczestników otrzymał bombkę ze swoim imieniem.

 

13 czerwca 2019 r.

Wycieczka do Krakowa

Wyjazd do Krakowa rozpoczął się 20 maja, a zakończył 23. Organizatorem wycieczki była Joanna Maciejewska, wzięli w niej udział uczniowie klas 8 z Golczewa i Goleniowa. Celem naszej wycieczki było zwiedzenie Krakowa i okolic. Wyjechaliśmy rankiem sprzed szkoły, w autokarze śpiewaliśmy i rozmawialiśmy, zapoznając się z rówieśnikami. Na samym początku zobaczyliśmy Wadowice, następnego dnia Kraków, kolejnego Energylandię, a na koniec Oświęcim. Dowiedzieliśmy się dużo na temat historii tych miejsc. Sam wyjazd nie opierał się tylko na nauce, ale także na dobrej zabawie, która gwarantowana była w Energylandii. Do Golczewa wróciliśmy bogatsi o nowe doświadczenia.

  

 

10 maja 2019 r.

Sprawozdanie z wycieczki do Trójmiasta i Malborka

     W dniach 24-26 kwietnia br. , odbyła się trzydniowa wycieczka do Trójmiasta i Malborka. W wyjeździe brali udział uczniowie klas trzecich Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie w Golczewie wraz z opiekunkami, p. E. Nadzikiewicz. p. J. Sztukin i p. A. Kapczyńską.

     Dnia 24 kwietnia spotkaliśmy się o godzinie 6.45 na placu szkolnym, zapakowaliśmy nasze bagaże i zajęliśmy miejsca w autobusie. Wyjechaliśmy po godzinie 7.00 z lekkim opóźnieniem i dobrymi nastrojami. Do Gdyni dotarliśmy około godziny 13.00 i udaliśmy się na Molo Południowe, gdzie zrobiliśmy zdjęcia grupowe, a potem przeszliśmy na Skwer Kościuszki, gdzie mogliśmy zobaczyć ORP Błyskawica i żaglowiec Dar Pomorza. Mieliśmy również chwile czasu wolnego by kupić sobie pamiątki. Następnie przejechaliśmy do Sopotu. Weszliśmy na molo i obserwowaliśmy niesamowite widoki zapierające dech w piersiach. Po chwili ruszyliśmy spacerem przez ul. Monte Cassino, gdzie mogliśmy zobaczyć Krzywy Domek. W następnej kolejności przejechaliśmy do Gdańska. Po zjedzonym posiłku o godz. 18.00 udaliśmy się do schroniska młodzieżowego.

     Następnego dnia o godz. 8:30 zebraliśmy się na stołówce by zjeść wspólne śniadanie, a o 9.30 byliśmy gotowi do drogi. Około godziny 10.00 zaczęliśmy zwiedzać  Muzeum II Wojny Światowej. Później udaliśmy się na Westerplatte , następnie mogliśmy zobaczyć Zieloną i Złotą Bramę, Ratusz, Dwór Artusa, ul. Długi Targ, Bazylikę Mariacką, która na wszystkich zrobiła duże wrażenie. Dokładnie tak samo jak dzień wcześniej o 17.00 przyjechaliśmy na obiadokolację, a później do schroniska.

     Trzeci i ostatni dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy tak jak poprzednio wspólnym śniadaniem, posprzątaliśmy pokoje i wykwaterowaliśmy się. Spakowaliśmy swoje bagaże do autobusu i wyruszyliśmy w drogę do Malborka. Około godziny 11.00 byliśmy na miejscu i zaczęliśmy zwiedzanie Zamku Krzyżackiego z XIV wieku. Budowla zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz sprawiała ogromne wrażenie. Następnie zjedliśmy obiad i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Ostatnie godziny jazdy minęły nam niesamowicie szybko, na miejscu byliśmy około godziny 23.00.  Z pewnością będziemy ją długo i miło wspominać.

                                                                                  Natalia Siedlecka
                                                                                  Uczennica klasy III b

 

27 marca 2019 r.

Noc Sów w Wolińskim Parku Narodowym

Od 2013 roku w niektórych miejscach w Polsce można dowiedzieć się więcej o sowach. Uczniowie klas siódmych wybrali się na taką nocną wyprawę po raz pierwszy. Podczas wykładów wzbogacili swoją wiedzę o sowach, ich zwyczajach, tajemnicach i najnowszych odkryciach ornitologów. Młodsze dzieci uczestniczyły w warsztatach - przygotowały wystawę własnoręcznie wykonanych sów. Moc wrażeń dostarczyły nocne spacery  i nasłuchiwanie odgłosów sów. Całe spotkanie zakończono ogniskiem. Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim pracownikom Wolińskiego Parku Narodowego za to ciekawe i inspirujące wydarzenie. Uczniowie klas siódmych (dwa zespoły) współpracują z WPN od jesieni 2018r. Biorą udział w projekcie „Ochrona przyrody bez granic…” „Od polskiego wybrzeża Bałtyku po węgierską Pusztę”. Jesteśmy już w III etapie tego konkursu. Do finału pozostało tylko jedno zadanie.  Za miesiąc wyniki  konkursu.

                                                                                              

Opiekunowie grup i uczniowie kl.VII
Marzanna Krasucka
Bożena Mańczak
Elżbieta Kulesza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyjazd do Warszawy

    3 maja 2016 roku wyjechaliśmy spod szkoły kilka minut po godzinie 23.00. W Warszawie byliśmy o godzinie 9.00, choć do naszego pierwszego celu dotarliśmy o 10.00. Był nim pałac w Wilanowie, w którym dowiedzieliśmy się o kulturze sarmackiej i jej cechach. Przewodnicy tłumaczyli nam historię tego miejsca, jego obyczaje i życiorysy  poprzednich właścicieli.  Tego samego dnia zwiedzaliśmy taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki. Szczególną uwagę przykuwał nie tyle widok co ilość turystów z innych krajów tj.  Hiszpanii czy Francji. Widocznie nie tylko możemy być dumni z przepięknych widoków   i przerażającej wysokości tego miejsca, lecz także z jego popularności na arenie międzynarodowej.  Po zwiedzaniu pałacu udaliśmy się niedaleko do galerii ,, Złote tarasy ”. Tam wśród zatłoczenia sklepów odzieżowych, papierniczych, restauracji itp. spędziliśmy ponad godzinę. I tak minął nam pierwszy dzień.

     Drugiego dnia wstaliśmy rano, zjedliśmy śniadanie, by następnie wraz z wynajętym uprzednio przewodnikiem zwiedzać piękne ogrody cudownych Łazienek, bogate w rozmaitą zieleń, kwiaty i wiewiórki. W tym miejscu mogliśmy nacieszyć się architekturą związaną       z wieloma jej okresami, gatunkami roślin i dużą ilością stawów. Ponad godzinę później dojechaliśmy do Stadionu Narodowego. Podczas kupowania biletów, w sali w której się aktualnie znajdowaliśmy wzrok przyciągały makiety, plakaty i stoliki ustawione tuż przy konsoli do grania przeznaczonej dla gości. Po chwili znajdowaliśmy się już na samym stadionie. Pomimo braku murawy i tak byliśmy naprawdę zadowoleni, szczególnie niecodzienną wysokością, na którą potrafiliśmy się dostać oraz wielkością ekranów ustawionych ponad boiskiem. Po tym widowisku nadszedł czas na ostatni tego dnia przystanek. Na ten tytuł zasłużyło sobie Centrum Nauki Kopernik. Tam mieliśmy szansę obejrzeć ciekawe eksperymenty i pokazy dotyczące nie tylko przedmiotów przyrodniczych, ale też historii oraz wychowania do życia w rodzinie. Po półtorej godziny poszliśmy jak co wieczór zjeść kolację, by następnie wrócić do hotelu.

     Dnia trzeciego obudziliśmy się z samego rana. Musieliśmy już spakować nasze rzeczy, zjeść śniadanie i wymeldować się tak szybko, aby zdążyć do Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym mieliśmy spędzić najbliższe godziny oglądając dowody przeszłości, słuchać o walce z okupantem i o wyzwoleniu Warszawy. Niesamowite w tym miejscu wrażenia mogliśmy zawdzięczać przewodnikom, którzy starali się emocjonalnie przekazać nam swoją wiedzę. Całą tę wycieczkę oficjalnie zwieńczył wstrząsający film pt. ,, Miasto ruin ”, którego treść przedstawiała lot nad zniszczoną Warszawą.

    Miasto spod znaku syreny wprawiło nas w bardzo przyjemny i luźny nastrój, podczas którego mogliśmy się dostatecznie zrelaksować po ciężkich miesiącach nauki. Ostatecznie jechaliśmy już wyczerpani z powrotem do naszych domów po bardzo aktywnych trzech dniach. Na szczęście po powrocie, około północy, mogliśmy się dostatecznie wyspać z powodu rozpoczynającego się wolnego od szkoły weekendu.

 

                                                                                  Jakub Szymanowski uczeń kl. III c

Galeria

 

Wycieczka do Berlina  - Ausflug nach Berlin

     Dnia 7 grudnia 2011 roku uczniowie Gimnazjum w Golczewie uczestniczyli w  wycieczce do Berlina. Wcześnie rano, bo o godzinie 5:45 spotkaliśmy się pod szkołą.

     W Berlinie zwiedziliśmy Bramę Brandenburską – Brandenburger Tor, która została wzniesiona w latach 1788–1791 jako brama miejska i zarazem łuk triumfalny, a wzorowana była na ateńskich Propylejach. Stanowiła wyraz aspiracji Berlina do rangi nowoczesnych Aten.  Od momentu budowy muru berlińskiego w 1961 roku aż do jego zburzenia w 1989 roku brama pozostawała zamknięta  (to tutaj wzniesiono jego pierwszy fragment i to tu pierwszy jego kawałek runął). Po upadku muru Brama Brandenburska urosła do rangi jednego z najbardziej znanych na świecie pomników,jest symbolem zjednoczenia państwa niemieckiego, wolności i jedności miasta.

     Widzieliśmy również Pomnik Pomordowanych Żydów Europy - Denkmal für die ermordeten Juden Europas, upamiętniający zagładę Żydów podczas II wojny światowej. Składa się on z 2711 betonowych bloków-steli (po jednym na każdą stronę Talmudu) ustawionych w równoległych szeregach z niewielkim odchyleniem od pionu. Najwyższe bloki mierzą 4,7 m wysokości. Na obrzeżu pomnika rośnie 41 drzew. Między szeregami bloków znajdują się wybrukowane kostką przejścia o szerokości 95 cm. Powierzchnie bloków zabezpieczone są powłoką umożliwiającą łatwe usunięcie graffiti. Do pomnika należy także podziemne Centrum Informacji, gdzie na powierzchni ok. 800 m w kilku pomieszczeniach pokazane są zwiedzającym wszystkie ważne momenty Holokaustu na przykładzie losów konkretnych osób. Rolę wprowadzenia do wystawy odgrywają teksty i fotografie z lat 1933–1945.

   Odwiedziliśmy również muzeum o międzynarodowej renomie: Niemieckie Muzeum Techniki – Deutsches Technikmuseum, poświęcone historii myśli technicznej, gdzie mogliśmy zapoznać się z historią komunikacji, produkcji papieru, drukarstwa, historią techniki filmowej, fotografii, tkactwa i technologii energetycznych, historią przemysłu farmaceutycznego.Mogliśmy tu  dotknąć wielu eksponatów oraz z bliska zaobserwować dawne technologie produkcyjne, a nawet wsiąść za kierownicę zabytkowych aut.Tak licznie zgromadzone tu eksponaty - statki, samoloty, lokomotywy, maszyny produkcyjne z różnych czasów zrobiły na nas ogromne wrażenie.

Na ulicyLietzenburger Straße podziwialiśmy zbudowany 1895 roku piękny Kościół Pamięci Cesarza Wilhelma, czyli Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche, który także bywa nazywany Kościołem Pamiątkowym, czyli Gedächtniskirche. Podczas nalotu bombowego w listopadzie 1943 r. kościół został zniszczony. Ruiny wieży kościoła są dziś symbolem zachodniej części Berlina .

Następnie udaliśmy się na Plac Poczdamski Potsdamer Platz. Tu mogliśmy zaobserwować typowo niemiecką tradycję jarmarków świątecznych – Weihnachtsmarkt. Tutaj też – podczas zakupów - mieliśmy możliwość sprawdzenia w praktyce naszych umiejętności językowych. A było co kupować : pieczone kasztany -gebratene Kastanien , prażone migdały - gebrannte Mandeln, wspaniałe pierniki – Lebkuchen, czy gorące jabłka w lukrze – heiße Äpfel mit Zuckerguß. Mogliśmy również zakupić przedmioty rękodzieła artystycznego, upominki oraz wiele przeróżnych ozdób bożonarodzeniowych - Weihnachtsschmuck. Jarmark świąteczny - Weihnachtsmarkt wprowadził nas w atmosferę Świąt Bożego Narodzenia.

     O 21.30 bardzo zmęczeni, ale zadowoleni, wróciliśmy do Golczewa.  Szkoda tylko, że na drugi dzień rano musieliśmy przyjść do szkoły.

     Wycieczkę zorganizowała Pani Marzanna Krasucka – nasza nauczycielka języka niemieckiego, a opiekowały się nami Pani Wiesława Trepkowska i Pani Renata Szewernoga.

 

Magdalena Honkowicz – klasa Id

Galeria

 


Zwiedzamy Europę

Wakacje to pora wypoczynku i wyjazdów w różne zakątki świata. Już od kilku lat nasza szkoła wspólnie ze Szkołą Podstawową Nr 2 w Kamieniu Pomorskim organizuje wakacyjne wyjazdy do różnych krajów w Europie. W tym roku wybraliśmy się na wycieczkę do Paryża i Eurodisneylandu. Zwiedzaliśmy najważniejsze zabytki i muzea : Louvre (najpiękniejszy paryski pałac z największym na świecie Muzeum Sztuki. Tu znajdują się wszystkie najsłynniejsze światowe dzieła, w tym Mona Lisa), Katedra Notre Damme, Bazylika Sacre Coeur, Muzeum perfum Fragonard, Wersal. Chodziliśmy po Polach Elizejskich, Ogrodach Luksemburskich , wjechaliśmy  windą na szczyt Wieży Eiffla i zjechaliśmy.Znaleźli się śmiałkowie, którzy zechcieli zejść po schodach .Widzieliśmy dom , w którym mieszkał Chopin oraz  miejsce jego spoczynku na cmentarzu Pere Lachaise. Niezwykłą atrakcją był rejs po Sekwanie. Załoga statku powitała nas po polsku co nas zupełnie zaskoczyło, bo wszędzie mogliśmy się porozumiewać po francusku lub angielsku.

   Taki wyjazd ma wiele plusów: poznajemy zabytki, dowiadujemy się wielu nowych rzeczy, których nie ma w podręcznikach, próbujemy rozmawiać  w obcych językach- wykorzystujemy swoją wiedzę zdobytą w szkole. Jednak najważniejsze jest to, że w naszych wycieczkach mogą brać udział dzieci, ich rodzice i opiekunowie. Bardzo ważne jest  wspólne spędzanie czasu, poprawiają się wtedy relacje dziecko- rodzic- nauczyciel.

  Długo można by było wymieniać miejsca, które zobaczyliśmy, jednakże dzieciom najwięcej wrażeń dostarczył całodzienny pobyt w Eurodisneylandzie. O tym, że wyjazd był udany mogą świadczyć plany na następną wycieczkę. Tym razem wybór padł na Hiszpanię. Musimy się przygotować, bo kolejne wakacje już za „parę” miesięcy.

Galeria